φωτιά παιδί
Sooc
Πώς απαντάμε σε ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα των πυρκαγιών

Με τις φωτιές να μαίνονται σε ολόκληρη την χώρα οι γονείς λειτουργούν ως πρόσωπα αναφοράς για τα παιδιά για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω τους. Εκείνοι από την άλλη καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις των παιδιών τους, πολλές φορές, μη γνωρίζοντας τι είναι χρήσιμο να ειπωθεί ή και τι όχι, ανάλογα πάντα και με την ηλικία τους. Επιπλέον, πολλές φορές και οι ίδιοι οι γονείς δε διαθέτουν όλες τις απαντήσεις και αυτό δυσκολεύει, ίσως, τη θέση τους απέναντι στα παιδιά τους.

Η παραπάνω κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη όταν οι γονείς καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις των παιδιών που αφορούν σε καταστάσεις άγνωστες ακόμη και για τους ίδιους, όπως μια οικολογική καταστροφή, όπως αυτή που συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες γύρω μας. Ερωτήσεις όπως «Μαμά, θα καούμε;», «Θα καεί το σπίτι της γιαγιάς;», «Θα εγκαταλείψουμε το σπίτι μας;», «Τι θα απογίνουν οι φίλοι μου ή οι γείτονες;», απαιτούν έναν ιδιαίτερο χειρισμό, ώστε να ενημερωθούν κατάλληλα, σύμφωνα με την ηλικία τους, αλλά και παράλληλα να επικρατήσει η ψυχραιμία και το αίσθημα της ελπίδας για το μέλλον.

Πώς απαντάμε σε ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα των πυρκαγιών:

● Απαντάμε με ειλικρίνεια. Οι γονείς απαντάμε σε αυτά που γνωρίζουμε και για όσα δεν γνωρίζουμε καλύτερα να αποκρινόμαστε «δεν γνωρίζω». Αποφεύγουμε να απαντάμε με ψέματα ή να δημιουργούμε προσδοκίες για καταστάσεις που δεν γνωρίζουμε ούτε οι ίδιοι.
● Έχουμε συγκεκριμένο πλάνο δράσης (ακόμη και αν αυτό είναι βραχυπρόθεσμο). Με άλλα λόγια, εξασφαλίζουμε στο παιδί τη γνώση του τι θα γίνει από εδώ και πέρα, έστω και προσωρινά, ώστε να μειώνεται το αίσθημα αβεβαιότητας και αβοηθησίας.
● Δίνουμε χρόνο και χώρο στο παιδί, ώστε να αποφορτιστεί το συναίσθημά του για αυτό που συμβαίνει.
● Αποφέυγουμε να αποκρύπτουμε και οι γονείς το δικό μας συναίσθημα.
● Δίνουμε χώρο και χρόνο στα παιδιά να αναλύσουν και να εκφράσουν τους φόβους τους. Αναπτύσσουμε διάλογο με τα παιδιά και προσπαθούμε να φανούμε ψύχραιμοι.
● Τονίζουμε το συλλογικό αίσθημα, ότι είμαστε όλοι μαζί σε αυτό.
● Καλλιεργούμε το αίσθημα της αλληλεγγύης. Ενεργά προτρέπουμε τα παιδιά να συλλέξουν και να στείλουν είδη πρώτης ανάγκης σε ανθρώπους και ζώα που τα έχουν ανάγκη.


Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να καλέσετε στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111», ώστε να συζητήσετε με έναν ψυχολόγο του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας. Η γραμμή είναι 24ωρη, ανώνυμη και δωρεάν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

harvant.jpg
Το Harvard στην πρώτη γραμμή: Αντίσταση στην πίεση του Τραμπ για περιορισμό της ακαδημαϊκής ελευθερίας
Το Harvard απάντησε με σαφήνεια: «Δεν αποδεχόμαστε απαιτήσεις που υπερβαίνουν τη συνταγματική εξουσία οποιασδήποτε κυβέρνησης».
Το Harvard στην πρώτη γραμμή: Αντίσταση στην πίεση του Τραμπ για περιορισμό της ακαδημαϊκής ελευθερίας
ereyna.jpg
ΑΕΙ: Οι 97 προτάσεις που θα μοιραστούν 125 εκ.ευρώ στο πλαίσιο του έργου «Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας»
Αντικείμενο των προτάσεων είναι η έρευνα, με έμφαση στις καινοτομίες αιχμής, μέσω κοινών ερευνητικών ομάδων μεταξύ Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
ΑΕΙ: Οι 97 προτάσεις που θα μοιραστούν 125 εκ.ευρώ στο πλαίσιο του έργου «Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας»
νομικη εκπα
Νέες σπουδαίες διακρίσεις για τη Νομική Αθηνας: Επικράτησε του Καίμπριτζ και κατέκτησε την 3η θέση σε δύο Διεθνείς Διαγωνισμούς Εικονικής Δίκης!
Στον πρώτο διαγωνισμό η Οξφόρδη κατέλαβε την πρώτη θέση, ενώ η Λιέγη την δεύτερη και η Νομική ΕΚΠΑ την 3η. Στον δεύτερο διαγωνισμό, η Νομική ΕΚΠΑ...
Νέες σπουδαίες διακρίσεις για τη Νομική Αθηνας: Επικράτησε του Καίμπριτζ και κατέκτησε την 3η θέση σε δύο Διεθνείς Διαγωνισμούς Εικονικής Δίκης!
axiologisi
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Σχέδιο αναμόρφωσης με ψηφιακά εργαλεία και απλούστερες διαδικασίες με στόχο την εφαρμογή
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Νέα επανεκκίνηση με ψηφιακά εργαλεία και απλούστερες διαδικασίες; 
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Σχέδιο αναμόρφωσης με ψηφιακά εργαλεία και απλούστερες διαδικασίες με στόχο την εφαρμογή