Οι εντολές συγχώνευσης τμημάτων οδηγούν στοίβαγμα μαθητών και σε μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Είναι  προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια, πιθανά και  σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών.

"Οι Διευθυντές/τριες των σχολείων καλούνται παραμονή 15 Αυγούστου, με προφορική εντολή να υπολογίσουν εκ νέου  τα τμήματα, με βάση τον αριθμό των μαθητ(ρι)ών που εμφανίζονται σήμερα στο πληροφοριακό σύστημα (myschool). Και ενώ ήδη έχει προηγηθεί με απόφαση της Διεύθυνσης η έγκριση των τμημάτων ανά σχολείο".

Τα παραπάνω καταγγέλλει με ανακοίνωσή της στο alfavita.gr η ΕΛΜΕ Αχαϊας και συμπληρώνει: "Με αυτό τον υπολογισμό  εξαφανίζουν μαθητές των οποίων για διάφορους λόγους οι εγγραφές εκκρεμούν,  είναι μετεξεταστέοι, ή επίκειται μετεγγραφή τους τον Σεπτέμβριο κλπ. Επίσης δεν λαμβάνονται ιδιαίτερες συνθήκες στα σχολεία, όπως χωρητικότητα αιθουσών (κοντέινερ) ή μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες . Με βάση αυτό καλούνται επίσης οι διευθυντές  να κάνουν αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς  των σχολείων τους, για να βγουν λειτουργικά κενά και πλεονάσματα. Η προφορική αυτή εντολή της Διεύθυνσης σε συνέχεια προφορικής εντολής του γενικού γραμματέα του υπουργείου παιδείας κ. Κατσαρού  θα οδηγήσει σε νέα περικοπή τμημάτων στα σχολεία της περιοχής. 

Με την ολοκλήρωση των εγγραφών και μετεγγραφών του Σεπτεμβρίου και τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό, με  στοίβαγμα  μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα των 28 και 29 μαθητών ή  με  αντιπαιδαγωγική μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία. Σοβαρές συνέπειες θα έχει η φοίτηση σε υπεράριθμα τμήματα για τους μαθητές με  διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. 

Είναι  προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια, πιθανά με βάση τις εγκυκλίους Κατσαρού, και  σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί δε στη  συρρίκνωση των σχολείων ή και στην κατάργηση και συγχώνευση  αύριο ορισμένων εξ αυτών! Εν μέσω κατακαλόκαιρου  με κλειστά σχολεία οι προφορικές εντολές προς τους Δ/ντες(τριες) αποτελούν σαφή καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, αφού δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα στην άδεια.

Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΐΑΣ: Για τις εντολές συγχώνευσης  και κλεισίματος  τμημάτων στα Γυμνάσια και στα  Λύκεια

Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρεια και ΔΙΔΕ Αχαΐας  εξαπολύουν  νέα “εξοντωτική επίθεση” εναντίον των δημόσιων σχολείων της περιοχής μας (το ίδιο  συμβαίνει  και στις  υπόλοιπες περιοχές της χώρας). Μετά την περικοπή  ολιγομελών τμημάτων στο 4ο  ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ, τώρα επιτίθενται ξανά στα τμήματα γενικής παιδείας  των Γυμνασίων και των Λυκείων.

Οι Διευθυντές/τριες των σχολείων καλούνται παραμονή 15 Αυγούστου, με προφορική εντολή να   υπολογίσουν εκ νέου  τα τμήματα, με βάση τον αριθμό των μαθητ(ρι)ών που εμφανίζονται σήμερα στο πληροφοριακό σύστημα (myschool). Και ενώ ήδη έχει προηγηθεί με απόφαση της Διεύθυνσης η έγκριση των τμημάτων ανά σχολείο. Με αυτό τον υπολογισμό  εξαφανίζουν μαθητές των οποίων για διάφορους λόγους οι εγγραφές εκκρεμούν,  είναι μετεξεταστέοι, ή επίκειται μετεγγραφή τους τον Σεπτέμβριο κλπ. Επίσης δεν λαμβάνονται ιδιαίτερες συνθήκες στα σχολεία, όπως χωρητικότητα αιθουσών (κοντέινερ) ή μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες . Με βάση αυτό καλούνται επίσης οι διευθυντές  να κάνουν αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς  των σχολείων τους, για να βγουν λειτουργικά κενά και πλεονάσματα. Η προφορική αυτή εντολή της Διεύθυνσης σε συνέχεια προφορικής εντολής του γενικού γραμματέα του υπουργείου παιδείας κ. Κατσαρού  θα οδηγήσει σε νέα περικοπή τμημάτων στα σχολεία της περιοχής. 

Με την ολοκλήρωση των εγγραφών και μετεγγραφών του Σεπτεμβρίου και τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό, με  στοίβαγμα  μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα των 28 και 29 μαθητών ή  με  αντιπαιδαγωγική μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία. Σοβαρές συνέπειες θα έχει η φοίτηση σε υπεράριθμα τμήματα για τους μαθητές με  διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. 

Είναι  προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια, πιθανά με βάση τις εγκυκλίους Κατσαρού, και  σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού   θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί δε στη  συρρίκνωση των σχολείων ή και στην κατάργηση και συγχώνευση  αύριο ορισμένων εξ αυτών! Εν μέσω κατακαλόκαιρου  με κλειστά σχολεία οι προφορικές εντολές προς τους Δ/ντες(τριες) αποτελούν σαφή καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, αφού δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα στην άδεια.

 Το δημόσιο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές  θυσιάζονται στο βωμό των περικοπών, των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και  του συμφώνου σταθερότητας. Προχωρούν στη δραστική περιστολή των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση, την ίδια στιγμή που δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζονται στους επιχειρηματικούς ομίλους για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους. H κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.


Επιπλέον οφείλουμε να επισημάνουμε πως οι προφορικές εντολές που δίνονται  είναι παράτυπες και απαράδεκτες, αφού μεταφέρουν την ευθύνη στον/στην  Δ/ντη/ντρια  του σχολείου  που είναι ο/η μόνος/η, που φαίνεται ότι αποφασίζει και υλοποιεί τη συγχώνευση, δεδομένου ότι δεν υπάρχει διοικητική απόφαση ούτε από τη Δ/νση, που έχει της ευθύνη κατά νόμο, ούτε από άλλον αρμόδιο για την πράξη αυτή! Καλούνται να εξαφανίσουν μαθητές από το δυναμικό του σχολείου, και να λειτουργήσουν τμήματα κατά παράβαση της νομοθεσίας    (αρ. διαγνώσεων, αίθουσες προκατ κλπ). Η εντολή που δίνεται μέσα στο καλοκαίρι για αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς του σχολείου, όπως και η διαδικασία των υπεραριθμιών που προκύπτει από την περικοπή τμημάτων, είναι παράνομη, αφού οι αναθέσεις γίνονται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, και οι υπεραριθμίες όπως ρητά προβλέπεται από το ΠΔ 50 και ΠΔ 100, ρυθμίζονται “με την έναρξη της σχολικής χρονιάς”.

Η νέα αιφνιδιαστική ενέργεια και η προσπάθεια δημιουργίας τετελεσμένων για την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν θα περάσει!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ:

  •     Από το Υπουργείο, τον ΠΔΕ, την  ΔΔΕ Αχαΐας  να ανακαλέσουν την ανάλγητη, αντιεκπαιδευτική απόφαση και να σταματήσουν τη πρακτική των προφορικών εντολών. Καμιά περικοπή ή μετακίνηση μαθητών δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή! Οι  Διευθυντές των σχολείων να μη προβούν σε καμιά αλλαγή εφόσον έχουν πάρει έγκριση για τα τμήματα του σχολείου τους. Οποιαδήποτε απόφαση Διεύθυνσης για τα τμήματα ανατρέπεται μόνο με νέα απόφαση της Διεύθυνσης. Και αν υπάρξει τέτοια απόφαση, θα πρέπει να εξηγεί τι άλλαξε και πότε ήταν σύννομη. Πριν ή μετά ;
  •     Να εγκριθούν όλα τα τμήματα σε Γυμνάσια-Λύκεια-ΣΜΕΑΕ που έχουν ζητήσει τα σχολεία.  Όλοι οι μαθητές να γραφτούν στα σχολεία τους και να μην μετακινηθούν.

 

  • ΠΑΓΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΔΟΥ ΕΙΝΑΙ:
  • 20μαθητές στο τμήμα, 15 σε κατευθύνσεις, Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ.
  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. 
  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα, που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σχολείων. Καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα  από 2 σχολεία.
  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση και με όλα τα κενά στη δημοσιότητα.
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. 

Καλούμε

  • την ΟΛΜΕ να κινητοποιηθεί άμεσα και να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για να μην περάσει η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘΑ περιστολής τμημάτων και συρρίκνωσης σχολέιων.

 

  • τις Ενώσεις και τους συλλόγους γονέων, Ομοσπονδία Γονέων σε κοινό αγώνα υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Οι Διευθυντές των σχολείων και οι σύλλογοι διδασκόντων να ενημερώσουν τους γονείς για τις προθέσεις του Υπουργείου.

 

Ο Σεπτέμβρης θα μας βρει στους δρόμους , για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και της δουλειάς μας

                                               

Για το Δ. Σ.

          Ο Πρόεδρος                                                                   Ο Γεν. Γραμματέας

Δημόπουλος Βασίλειος                                                            Παπαδέας Επαμεινώνδας                     

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία