Χρόνια πολλά και Ευτυχισμένο το 2022
Η ομάδα μας εύχεται και ελπίζει το νέο έτος να τελειώσει με λιγότερα προβλήματα στην παιδεία. Τα παθήματα του 2021 πρέπει να αποτελέσουν θέματα προβληματισμού και ειλικρινών συζητήσεων, ώστε να μην επαναληφθούν. Τι δεν πρέπει να επαναληφθεί;
- Κενά στα σχολεία. Ο προγραμματισμός του 2022 πρέπει να γίνει έγκαιρα και σωστά. Κομβικά σημεία αποτελούν οι μεταθέσεις, οι συνταξιοδοτήσεις και ο νέος σχολικός χάρτης.
- Βιασύνη στην εφαρμογή αποφάσεων. Αισίως έφθασε ο Ιανουάριος και η προκήρυξη συγγραφής των νέων σχολικών εγχειριδίων δεν έχει ακόμα δημοσιοποιηθεί. Μήπως η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων πρέπει να μετατεθεί για μια χρονιά αργότερα; Είκοσι χρόνια περιμέναμε για να αλλάξουν. Μια χρονιά ακόμα δεν αποτελεί πρόβλημα. Αντιθέτως, οι βεβιασμένες κινήσεις θα προκαλέσουν περισσότερα και πιθανώς μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θέλουμε να επιλυθούν. Οι αλλαγές πρέπει να γίνονται σωστά, όχι βιαστικά..
- Αξιολόγηση χωρίς διάλογο. Με το ζόρι τίποτα δεν γίνεται... Ας ξεκινήσει διάλογος άμεσα μεταξύ όλων των εμπλεκομένων, ώστε να βρεθεί κοινό έδαφος. Είναι κάτι που δεν αφήνει αδιάφορους τους εκπαιδευτικούς και την ΟΛΜΕ. Υπάρχουν επίσημες θέσεις – αποφάσεις συνεδρίων της ΟΛΜΕ. Οι εκπαιδευτικοί δεν αρνούνται την αξιολόγηση, απλώς έχουν άλλη προσέγγιση. Και κακώς έχει καλλιεργηθεί το κλίμα ότι είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση, είτε ατομική είτε συλλογική.
- Ανεπάρκεια υποδομών. Πρέπει να γίνουν πολλά. Η κατάσταση σε λίγο θα φτάσει στο απροχώρητο. Απαιτούνται πόροι και σχεδιασμός. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στα κτίρια.
- Διορισμοί λιγότεροι των αναγκών. Πρέπει να γίνουν όσοι απαιτούνται, με σωστή εκτίμηση των πραγματικών αναγκών αλλά και με νέο νομοθετικό πλαίσιο.
- Στήριξη του συστήματος στους αναπληρωτές. Το μοντέλο των αναπληρωτών έχει αρχίσει κι αυτό να γερνάει και δεν καλύπτει τις σχολικές ανάγκες. Οι παραιτήσεις πολλές και οι προσλήψεις καθυστερημένες. Τα κενά πρεπει να καλύπτονται εξ αρχής και πιθανώς με διαφορετική μεθοδολογία.
- Εργασιακή εξουθένωση. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρεωθεί όχι μόνο σε υπερφόρτωση εξωδιδακτικών εργασιών, αλλά και σε έναν μαραθώνιο «επιμορφώσεων», μικρής ή και ανύπαρκτης ουσίας.
- Κατάχρηση των οθονών. Και για να είμαστε ελικρινείς, αυτό που κάναμε δεν ήταν τηλεκπαίδευση. Ήταν Εκπαίδευση Εκτάκτου Ανάγκης. Τα αποτελέσματα γνωστά… Το φιλότιμο των εκπαιδευτικών δεν αρκεί.
- Μισθολογική καθήλωση. Θα πρέπει το υπουργείο να ασχοληθεί επιτέλους με το θέμα. Δεν υπάρχει το παλαιό επιχείρημα “είστε πολλοί”. Πρέπει να έχουμε αξιοπρεπείς μισθούς.
- Παράταση εργασιακού χρόνου. Πρέπει να ανανεωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι έχοντες 30 χρόνια υπηρεσίας να συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη.
Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρηγόρης
Εμμανουηλίδης Αριστείδης
Πετρόπουλος Μιχάλης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη