10 επισημάνσεις για μια ποιοτικότερη Δημόσια Εκπαίδευση το 2022
Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Χρόνια πολλά και Ευτυχισμένο το 2022

Η ομάδα μας εύχεται και ελπίζει το νέο έτος να τελειώσει με λιγότερα προβλήματα στην παιδεία. Τα παθήματα του 2021 πρέπει να αποτελέσουν θέματα προβληματισμού και ειλικρινών συζητήσεων, ώστε να μην επαναληφθούν. Τι δεν πρέπει να επαναληφθεί;

  • Κενά στα σχολεία. Ο προγραμματισμός του 2022 πρέπει να γίνει έγκαιρα και σωστά. Κομβικά σημεία αποτελούν οι μεταθέσεις, οι συνταξιοδοτήσεις και  ο νέος σχολικός χάρτης.
  • Βιασύνη στην εφαρμογή αποφάσεων. Αισίως έφθασε ο Ιανουάριος και η προκήρυξη συγγραφής των νέων σχολικών εγχειριδίων δεν έχει ακόμα δημοσιοποιηθεί. Μήπως η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων πρέπει να μετατεθεί για μια χρονιά αργότερα; Είκοσι χρόνια περιμέναμε για να αλλάξουν. Μια χρονιά ακόμα δεν αποτελεί πρόβλημα. Αντιθέτως, οι βεβιασμένες κινήσεις θα προκαλέσουν περισσότερα και πιθανώς μεγαλύτερα προβλήματα από όσα  θέλουμε να επιλυθούν. Οι αλλαγές πρέπει να γίνονται σωστά, όχι βιαστικά..
  • Αξιολόγηση χωρίς διάλογο. Με το ζόρι τίποτα δεν γίνεται... Ας ξεκινήσει διάλογος  άμεσα μεταξύ όλων των εμπλεκομένων, ώστε να βρεθεί κοινό έδαφος. Είναι κάτι που δεν αφήνει αδιάφορους τους εκπαιδευτικούς και την ΟΛΜΕ. Υπάρχουν επίσημες θέσεις – αποφάσεις συνεδρίων της ΟΛΜΕ. Οι εκπαιδευτικοί δεν αρνούνται την αξιολόγηση, απλώς έχουν άλλη προσέγγιση. Και κακώς έχει καλλιεργηθεί το κλίμα ότι είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση, είτε ατομική είτε συλλογική.
  • Ανεπάρκεια υποδομών. Πρέπει να γίνουν πολλά. Η κατάσταση σε λίγο θα φτάσει στο απροχώρητο. Απαιτούνται πόροι και σχεδιασμός. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στα κτίρια.
  • Διορισμοί λιγότεροι των αναγκών. Πρέπει να γίνουν όσοι απαιτούνται, με σωστή εκτίμηση των πραγματικών αναγκών αλλά και με νέο νομοθετικό πλαίσιο.
  • Στήριξη του συστήματος στους αναπληρωτές. Το μοντέλο των αναπληρωτών έχει αρχίσει κι αυτό να γερνάει και δεν καλύπτει τις σχολικές ανάγκες. Οι παραιτήσεις πολλές και οι προσλήψεις καθυστερημένες. Τα κενά πρεπει να καλύπτονται εξ αρχής και πιθανώς με διαφορετική μεθοδολογία.
  • Εργασιακή εξουθένωση. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρεωθεί όχι μόνο σε υπερφόρτωση εξωδιδακτικών εργασιών, αλλά και σε έναν μαραθώνιο «επιμορφώσεων», μικρής ή και ανύπαρκτης ουσίας.
  • Κατάχρηση των οθονών. Και για να είμαστε ελικρινείς, αυτό που κάναμε δεν ήταν τηλεκπαίδευση. Ήταν Εκπαίδευση Εκτάκτου Ανάγκης. Τα αποτελέσματα γνωστά… Το φιλότιμο των εκπαιδευτικών δεν αρκεί.
  • Μισθολογική καθήλωση. Θα πρέπει το  υπουργείο να ασχοληθεί επιτέλους με το θέμα. Δεν υπάρχει το παλαιό επιχείρημα “είστε πολλοί”. Πρέπει να έχουμε αξιοπρεπείς  μισθούς.
  • Παράταση εργασιακού χρόνου. Πρέπει να ανανεωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι έχοντες 30 χρόνια υπηρεσίας να συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη.

Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Δρακόπουλος Γρηγόρης

Εμμανουηλίδης Αριστείδης

Πετρόπουλος Μιχάλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παναγιωταρ
Άννα ποζάρει, Άννα εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη: Σάλος με το πορτραίτο της στενής φίλης της Μενδώνη
Πώς να εκθέτεις το πρόσωπό σου, όταν έχεις τις "άκρες"
Άννα ποζάρει, Άννα εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη: Σάλος με το πορτραίτο της στενής φίλης της Μενδώνη