επιτραπεζια
Δυσκολεύεται το παιδί με τις αριθμητικές πράξεις; Μια νεότερη μελέτη προτείνει έναν ευχάριστο και παιχνιδιάρικο τρόπο που μπορεί να διευκολύνει τις μαθηματικές δεξιότητες των παιδιών, χωρίς μάλιστα να το καταλάβουν

Aπό τη διαχρονική Monopoly μέχρι το Stratego και τον Γκρινιάρη, λίγο πολύ όλοι έχουμε κάποια θετική παιδική ανάμνηση παίζοντας ένα επιτραπέζιο, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και των επικών καβγάδων που συνόδευαν κάποιες παρτίδες. Από αυτές τις ευχάριστες ή και δυσάρεστες στιγμές, όμως, τα παιδιά κερδίζουν πολλά αναφορικά με την οξύνοιά τους, πέρα από την κοινωνικοποίησή τους.

Σύμφωνα με μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Early Years, τα επιτραπέζια -και ειδικότερα όσα περιλαμβάνουν στρατηγική ή μαθηματικές πράξεις- μπορούν να ενισχύσουν τις μαθηματικές ικανότητες των μικρών παιδιών. Μάλιστα, τα παιδιά τριών έως εννέα ετών μπορούν να αναπτύξουν περαιτέρω τις μαθηματικές τους ικανότητες με ευχάριστο τρόπο, εφόσον καλούνται να υπολογίσουν ή να διακρίνουν τις διαφορές ανάμεσα στους διαφορετικούς αριθμούς.

Προηγούμενες μελέτες έχουν συσχετίσει το χόμπι με τη μάθηση και την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.

Τα συμπεράσματα της μελέτης βασίστηκαν σε μια ανάλυση 19 μελετών που δημοσιεύτηκαν από το 2000 και μετά. Όλες, εκτός από μία μελέτη, επικεντρώθηκαν στη συσχέτιση μεταξύ των επιτραπέζιων παιχνιδιών και των μαθηματικών δεξιοτήτων. Τα παιδιά που εξετάσθηκαν από τις μελέτες συμμετείχαν σε ειδικές συνεδρίες επιτραπέζιων παιχνιδιών που πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο δύο φορές την εβδομάδα και διήρκεσαν 20 λεπτά για διάστημα ενάμισυ μήνα και με επιβλέποντες δασκάλους, θεραπευτές ή γονείς.

Ορισμένες μελέτες είχαν χωρίσει τα παιδιά με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια που επικεντρώνονταν στις αριθμητικές δεξιότητες, ενώ άλλες όχι. Όλοι οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν ως προς τις μαθηματικές τους επιδόσεις πριν και μετά από τα παιχνίδια.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν την επιτυχία αυτών των παρεμβάσεων, εξετάζοντας τέσσερις κατηγορίες: την ικανότητα του παιδιού να ονομάζει τους αριθμούς, την κατανόηση των αριθμών, την ευχέρεια του μαθητή να εκτελεί προσθέσεις και αφαιρέσεις και το γενικό ενδιαφέρον του για τα μαθηματικά.

Όπως συμπέραναν, τα παιδιά βελτίωσαν τις μαθηματικές τους δεξιότητες κατά 52%. Επιπλέον, σχεδόν στο ένα τρίτο των περιπτώσεων, τα παιδιά στις ομάδες παρέμβασης πέτυχαν καλύτερα αποτελέσματα από εκείνα που δεν συμμετείχαν στην παρέμβαση με τα επιτραπέζια παιχνίδια.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά θα μπορούσαν ενδεχομένως να επωφεληθούν από την ενασχόληση με τα επιτραπέζια παιχνίδια μερικές φορές την εβδομάδα υπό την επίβλεψη ενός δασκάλου ή άλλου ενήλικα.

Πηγή: Μαρία Κοτοπούλη - ygeiamou.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 7/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ
Τραγωδία στην Αμαλιάδα: Νεκρή 38χρονη δίπλα στο νεογέννητο βρέφος της
H 38χρονη άφησε την τελευταία της πνοή τα ξημερώματα, δίπλα στο νεογέννητο μωράκι της, που είχε φέρει στην ζωή λίγες μέρες πριν, την 1η Αυγούστου,...
Τραγωδία στην Αμαλιάδα: Νεκρή 38χρονη δίπλα στο νεογέννητο βρέφος της
απθ
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Μια ιδιάζουσα περίπτωση μη νόμιμης συγκρότησης εκλεκτορικού σώματος σε ΑΕΙ για πλήρωση κενής θέσης ΔΕΠ
Μέλος ΔΕΠ του Τμήματος που συμμετείχε στη Συνέλευση κατά την οποία συγκροτήθηκε το Εκλεκτορικό Σώμα, συνδέεται με ιδιάζουσα σχέση με ένα εκ των...
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Μια ιδιάζουσα περίπτωση μη νόμιμης συγκρότησης εκλεκτορικού σώματος σε ΑΕΙ για πλήρωση κενής θέσης ΔΕΠ