Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ " η Αθηνά"

Οχι στην αποδόμηση της ειδικής αγωγής

Παράλληλη Στήριξη για όλα τα παιδιά που τη δικαιούνται! Η λογιστική λογική των «αναλογικών κλασμάτων» δεν θα περάσει

        Η κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική σε ότι αφορά την ειδική αγωγή κινείται στην κατεύθυνση αποδόμησής της είτε στα μορφωτικά και κοινωνικά διακιώματα των μαθητών είτε στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών : μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί, μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών, αντιπαιδαγωγική κάλυψη των παράλληλων στηρίξεων, ανεπαρκείς υλικοτεχνικές υποδομές, υποχρηματοδότηση κ.α. Στα  «9 πορίσματα του διαλόγου» για την ειδική αγωγή γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο σταδιακό κλείσιμο των ειδικών σχολείων και τονίζεται η αλλαγή του χαρακτήρα και του περιεχομένου των Τ.Ε. απαξιώνοντας την προσφορά τους στην εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες.  

      Την ίδια στιγμή με λογιστικές λογικές και με τον προσφιλή τρόπο του παρελθόντος «μοιράστηκαν» και φέτος οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης στη A' Αθήνας. Έτσι τα 218 αιτήματα για τα δημοτικά και τα 18 αιτήματα για τα νηπιαγωγεία, «βολεύτηκαν» με προσωπική απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης με 78 αναπληρωτές δασκάλους και 6 νηπιαγωγούς.

          Η πραγματικότητα της A' Αθήνας ακολουθεί την πραγματικότητα στην υπόλοιπη Ελλάδα. Παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και δηλώσεις του υπ. παιδείας, μέχρι σήμερα έχουν γίνει 1.140 προσλήψεις εκπαιδευτικών ΕΑ για περισσότερα από 5.500 αιτήματα. Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι πολλοί γονείς επιλέγουν αναγκαστικά την ιδιωτική ΠΣ, γεγονός που αναδεικνύει μια παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του σχολείου.

          Η εφαρμοστική εγκύκλιος που ανακοίνωσε μόλις χτες το υπουργείο, «γέννημα» της τροπολογίας που πρόσφατα ψηφίστηκε και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα ρευστοποιεί ακόμα περισσότερο μια ρευστή δομή της ειδικής εκπαίδευσης και αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη για το παραπέρα ξήλωμά της. Επιτρέπει την συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε μαθητές με αναπηρίες που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, εξοικονομώντας χρήματα από την ακύρωση των προσδοκώμενων προσλήψεων και ταυτόχρονα βαθαίνει την αντιδραστική αντιπαιδαγωγική «μεταρρύθμιση» που οδηγεί σε ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

        «Παρέλαση εκπαιδευτικών» γενικής εκπαίδευσης (μάξιμουμ 4!!!) προβλέπει η εγκύκλιος του υπουργείου για κάθε μαθητή που δικαιούται παράλληλη στήριξη. Με εισήγηση των σχολικών συμβούλων γενικής αγωγής προς τους δ/ντές εκπαίδευσης και με ανάθεση του Δ/ντή εκπαίδευσης, κάθε μαθητής, που με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας λόγω πλημμελούς υποστήριξης του από εκπ/κό ειδικής αγωγής υπολείπεται σε ώρες υποστήριξης που ορίζει το ΚΕΔΔΥ, θα καλύπτει τις ώρες αυτές από τα «περισσεύματα» ωρών εκπαιδευτικών γενικής εκπ/σης. Να ’χαμε να λέγαμε δηλαδή.

        Την ίδια στιγμή βέβαια αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων, οι γονείς βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να στηρίξουν το παιδί τους καθώς ο νόμος δίνει τη δυνατότητα πρόσληψης ειδικού βοηθού από το γονέα, πετώντας το μπαλάκι στο σύλλογο διδασκόντων.

Στη βάση αυτή δεν αποδεχόμαστε τη λειτουργία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε καθεστώς «έκτακτης ανάγκης» σύμφωνα με τις κατευθύνσεις Ε.Ε-Ο.Ο.Σ.Α. Γιατί η αποθέωση των οικονομικών δεικτών, η διαρκής κινητικότητα και  οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης, έχουν καταστροφικές συνέπειες στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς.

ΜΟΝΟ ΠΟΥ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ:

        Αποτιμάται από το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό που απαιτείται για να καλύψει τις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν λόγω εγγενών δυσκολιών, από το σταθερό πλαίσιο φοίτησης, από τη μονιμότητα του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) προσωπικού που εμπλέκεται στην εκπ/κή διαδικασία, καθώς και από τις αναγκαίες και στοχευμένες εκπ/κές παρεμβάσεις που εκτείνονται σε όλη την κλίμακα της σχολικής ζωής, τυπικού και άτυπου προγράμματος. Τα ίδια κριτήρια ισχύουν και για τα ΤΕ και τα ειδικά σχολεία, τα οποία με την εγκύκλιο «αποψιλώνονται» από το επιστημονικό προσωπικό που χρειάζονται για να επιτελέσουν του έργο τους, αφού και αυτά θα μπορούν να «στελεχωθούν» με «περισσεύματα ωρών εκπ/κών γενικής αγωγής.

    Το υπουργείο, πιστό στις οδηγίες ΕΕ και ΟΟΣΑ, με σημαία την «πλήρη ένταξη» δομών, εκπαιδευτικών, και κυρίως μαθητών της ειδικής εκπαίδευσης στη γενική, δίνει καίριο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες. Ακυρώνοντας στην πράξη την αναγκαιότητα ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, «κατεβάζει» τον πήχη των προσδοκιών της εκπαίδευσής τους.

       Το σημερινό υπουργείο, πατώντας στη νομοθετική «προίκα» προηγούμενων κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων, οδηγεί τους γονείς σε απόγνωση, τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής σε ανεργία ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ στο βαθύ παρελθόν της στέρησης των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.

ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΜΕ: ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ

ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΠΟΥ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΑ

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                     Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

       Παζάλος  Γιώργος                                        Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα